Comunicat de les CAV en relació a la tensió política generada pel trencament de l’acord de govern a Barberà del Vallès.

No facilitar que els i les barberenques puguin votar és trencar l’acord de govern a Barberà.

Aquests dies hem donat tot el nostre suport als alcaldes i alcaldesses per la valentia que han demostrat defensant la democràcia davant la votació pel referèndum del pròxim 1 d’octubre. Com sempre hem dit des de les CAV, els ajuntaments han de ser al servei del poble, aquest gest no hauria de ser fora del normal, però ho és per la repressió amb la qual se’ls amenaça des de l’estat espanyol.

Aquesta setmana però hi ha altres regidors i regidores que han mostrat un compromís total amb la voluntat del poble i estan treballant perquè el referèndum sigui possible, evidentment en tots aquells ajuntaments en què estem a l’oposició, però també en ajuntaments com Barberà del Vallès, on tot i estar a govern el partit que té l’alcaldia ha imposat la seva visió i no cedirà locals per a la votació.

Les forces polítiques que van investir l’actual alcaldessa van signar un acord de govern l’any 2015 que incloïa un punt referent a les votacions relacionades amb el dret a decidir. És aquest:

“Ens comprometem amb el dret a decidir del poble català perquè és un exercici democràtic de participació amb el que estem compromeses des de Plataforma Ciutadana Per Barberà, Junts per Barberà i Esquerra Republicana de Catalunya. Des de l’Ajuntament assegurarem que tant el debat sobre el futur de Catalunya sigui plural, constructiu i públic com que els i les barberenques podran exercir els seus drets com la resta de catalans i catalanes. En aquest sentit l’Ajuntament de Barberà sempre es mantindrà fidel a la decisió democràtica que prenguin els i les barberenques, el conjunt del poble català i les institucions catalanes.”

Els acords, a més de ser una guia política entre els diferents partits que entren a govern és un pacte també amb la ciutadania, és una falta de respecte i compromís que aquest acord no perduri quan es presenten els reptes.

Donem les gràcies i enviem tot el nostre suport als i les regidores que viuen aquest trencament, especialment als membres de Junts per Barberà -del qual forma part l’Esquerra Alternativa per Barberà-CUP-, per no defallir, ser ferms als compromisos presos i seguir fent tots els possibles per a què l’1 d’octubre puguem votar.